Home page > Aktualności
Posted on: 7 maja 2021
Miesiąc gier w GWSP
Wszystkich pasjonatów gier komputerowych i planszowych oraz wszystkich tych, którzy swoją przyszłość zawodową wiążą z branżą gier zapraszamy na „Miesiąc gier w GWSP”. To cykl otwartych, bezpłatnych wykładów prowadzonych przez doświadczonych praktyków z branży gier. Wykłady prowadzone są w formie online na platformie zoom i na Facebooku. Odwiedź naszą stronę na facebooku i dowiedz się więcej. W programie „Miesiąca gier w GWSP” znajdziecie:
- 8.05, 19:00 – Oscar Rios Mistakes all new authors make (spotkanie w języku angielskim)
Oscar Rios od 2012 prowadzi wydawnictwo gier fabularnych Golden Goblin Press, ma też na koncie współpracę z licznymi innymi wydawnictwami oraz autorstwo licznych opowiadań. W swojej długiej pracy nie tylko był początkującym autorem i projektantem, ale i miał kontakt z wieloma innymi, a na spotkaniu opowie, jakie błędy najczęściej się u nich powtarzają.
- 15.05, 12:00 – Wojciech Rzadek Jak powstają gry planszowe
Podczas spotkania uczestnicy zapoznają się z procesem tworzenia gier planszowych, od pomysłu aż po produkcję. Zaprezentowany zostanie przez Wojciecha Rzadka, game designera oraz developpera pracującego od 11 lat w branży gier planszowych.
- 16.05, 12:00 – Adam Wieczorek Organizacja procesu redakcyjnego gier fabularnych
Podczas prezentacji omówię najważniejsze zagadnienia i problemy, jakie stawia przed wydawcą proces redakcji gry fabularnej – od licencji, przez tłumaczenie, redakcję, korektę i skład, aż do druku i późniejszej dystrybucji gotowego produktu w wersji cyfrowej i fizycznej.
- 16.05, 16:00 – Maria Borys–Piątkowska Narrative Designer przez Duże ND, czyli o współpracy przy tworzeniu gry
Gry robią zespoły. Krążą różne legendy o tym, jak wygląda współpraca między zespołami podczas produkcji gry – a to, że story można zmieniać do samego końca, a to, że marketing zawsze mówi co innego niż ostatecznie przekazuje gra, a wszyscy i tak mają powiedziane, że gameplay jest najważniejszy. O tych i o innych mitach z zakresu wspólnego procesu tworzenia gry opowiem podczas mojej prelekcji. Przedstawię poszczególne warstwy współpracy między poszczególnymi zespołami i udowodnię, że Narrative Designer to pełnoprawny Designer.
- 23.05, 12:00 – Tomasz Misterka Projektowanie gier RPG – pracowite hobby
Projektowanie gier RPG jako hobby, które wymaga rozwoju. Poszukiwanie materiałów i inspiracji. Tworzenie bazy pod własne projekty.
- 30.05, 17:30 – Krzysztof Chmielewski Startup w gamedevie – how 2 play & how 2 pay
„Mam 3 kolegów i grę – jak zrobić z tego biznes”. Jak (i kiedy) założyć małe studio gamedevowe? Z jakimi kosztami trzeba się liczyć? Co muszę wiedzieć przed założeniem studia? Ile można na tym stracić –i jak jednak zarobić?
- 06.06, 15:30 – Łukasz Kołodziej – Jak zbudować Kraków
Małe studio robiące duże gry, czyli kilka słów o tym, jak podzielić większy projekt na mniejsze elementy, po co to robić i co można na tym zyskać.